Πώς “επικοινωνούν” οι εταιρείες τις μέρες του κορονοϊού;
15 στρατηγικές, καμπάνιες και συνεργασίες επιχειρηματικότητας παγκοσμίως!

Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε το lockdown και η μαζική καραντίνα στη χώρα μας.
Μέσα σε αυτές τις μέρες άνθρωποι έχασαν τις ζωές τους, η καθημερινότητα όλων μας άλλαξε και όλα πάγωσαν. Συγχρόνως όμως, όλα έπρεπε να συνεχίσουν.
Και συνεχίζουν!

Οι εποχές προχωράνε, οι γιατροί κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν, οι καλλιτέχνες μας κρατάνε συντροφιά με τα έργα τους και οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να λειτουργούν, ακόμη και αν προσωρινά έκλεισαν, διέκοψαν, ή εργάζονται “από το σπίτι”.

Πιστεύουμε ότι “η επιχειρηματικότητα βρίσκεται παντού” και σε μια τέτοια περίοδο οι εταιρείες δεν θα μπορούσαν να μην επηρεαστούν από τα νέα δεδομένα, αλλά και να προσαρμοστούν σε αυτά. Επικοινωνιακά η στάση ορισμένων έχει πολύ ενδιαφέρον.

Η περίοδος που πέρασε ήταν από αυτές που δε μιλάς, δεν πρέπει να φαίνεσαι αλλά να κάνεις πράξεις. Κι όταν μιλάς να ξέρεις ποιο θέμα προσεγγίζεις και πώς μιλάς γι’ αυτό. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος για τον οποίο θεωρούμε ότι είχε και έχει τόση σημασία η επικοινωνιακή στάση των εταιρειών το προηγούμενο διάστημα.

Είδαμε λογότυπα να “απομακρύνονται” στη λογική του “social distancing ”, slogan να αλλάζουν, διαφημιστικά spot να αποκτούν έναν πιο ευαισθητοποιημένο κοινωνικό χαρακτήρα. Η προσοχή στράφηκε  στα απλά καθημερινά θέματα, στους ανθρώπους και όχι στις πωλήσεις και φυσικά έγιναν συνέργειες που χρειάζονταν για να διευκολυνθεί η νέα πραγματικότητα και να στηριχθεί ο κλάδος.

Έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε ενέργειες που έγιναν τόσο σε Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό από εταιρείες που έδωσαν το παράδειγμα και έδειξαν ότι βρίσκονται και οφείλουν να βρίσκονται, όχι μόνο στην πράξη και την στρατηγική επικοινωνία, αλλά και έμπρακτα, στο πλευρό των ανθρώπων.

Ας ανακαλύψουμε μαζί ορισμένα παραδείγματα που μας έκαναν καλή εντύπωση:

#1 Coca Cola

Τα 8 πιο διάσημα γράμματα αυτής της εταιρείας απομακρύνθηκαν και έδειξαν σε όλο τον κόσμο από την Times Square ότι για να είμαστε μαζί καλό θα είναι προσωρινά να κρατήσουμε αποστάσεις.

Η εταιρεία κολοσσός αποφάσισε από τον Απρίλιο να διακόψει κάθε δραστηριότητα εμπορικής διαφήμισης, τόσο για την ίδια την Coca-Cola όσο και για κάθε brand του ομίλου δωρίζοντας 120 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως για όσους πλήττονται από τον Covid-19.

#2 McDonald’s

Το διασημότερο ταχυφαγείο επίσης απομάκρυνε τα αρχικά του παρεμβαίνοντας προσωρινά στο τόσο αναγνωρίσιμο λογότυπό του.

#3 Audi

Ακόμη και τα “δαχτυλίδια” της Audi ακολούθησαν το “social distancing” και μας προέτρεψαν για να μείνουμε όλοι μαζί να κρατήσουμε αποστάσεις…

#4 Cosmote

Στα ελληνικά δεδομένα, μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις άλλαξε το μήνυμα της και έστρεψε την διαφήμισή της στην υπάρχουσα κατάσταση τις μέρες του κορονοϊού με έναν συγκινητικό τρόπο δείχνοντας “μιαν άλλη αρχή”.

Εμπνευσμένη από τον Ρίτσο και τον Χατζιδάκι η Cosmote υποστηρίζει πως “Όταν όλοι κάνουν τα πάντα για μια νέα αρχή, εμείς θέλουμε να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούμε.  Για να γίνει ξανά ο κόσμος μας, καλύτερος για όλους.”

Σύνθημα της εταιρείας είναι το “Ένας κόσμος, καλύτερος για όλους” που εξελίχθηκε σε “Από το σπίτι, καλύτερα για όλους” και όλο αυτό το διάστημα έβαλε παντού το σύμβολο #ApoToSpiti ακόμη και στα κινητά του κάθε χρήστη με σύνδεση Cosmote.

#5 Amstel

Παραμένοντας στα ελληνικά δεδομένα, η Amstel, ένα από τα πιο δυνατά brand μπύρας της Αθηναικής Ζυθοποιίας, έβγαλε μία από τις καλύτερες καμπάνιες που συζητήθηκε σε όλη την αγορά, σχολιάστηκε και προβλημάτισε για τους σκοπούς των μηνυμάτων της αφού μίλησε “από καρδιάς”.

#6 Corona beer

Not Fun Fact:
Εδώ δεν έχουμε να σχολιάσουμε κάποια επικοινωνιακή πρακτική…
Ζημιά άνω των 140 εκατομμυρίων ευρώ έχει δεχτεί η μπύρα Corona εξαιτίας του ονόματός της που πολλοί έχουν συνδέσει με τον Covid-19, γνωστό ως “Corona Virus”.


#7 Έζα beer

Παραμένοντας στη βιομηχανία της μπύρας η Έζα κυκλοφόρησε μία πραγματικά ενδιαφέρουσα διαφήμιση με το πιο συγκινητικό ραδιοφωνικό που λέει “Στην υγειά μας” και κυριολεκτεί.

#8 Jumbo

Παραμένοντας στις διαφημίσεις, δεν μπορούσε να μην γίνει αναφορά στο πόσο εύστοχα και “έξυπνα” εκμεταλλεύτηκαν τα Jumbo την περίοδο του Πάσχα που μας πέρασε και τον Πέτρο Γαϊτανο που ήταν το troll των ημερών αξιοποιώντας προηγούμενες συνεργασίες τους.

#9 Watt + Volt

Επιστρέφοντας στις πιο κοινωνικές επικοινωνίες είχε πολύ ενδιαφέρον η ενέργεια της Watt + Volt με ένα πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας στηρίζοντας το περιοδικό δρόμου Σχεδία και τους ανθρώπους πίσω από αυτό που “ζουν χωρίς στέγη” δίνοντάς τους “ενέργεια ελπίδας”.

#10 Σχεδία

“Η πανδημία ανάγκασε τους ανθρώπους με το κόκκινο γιλέκο να αποσυρθούν από τους δρόμους με αποτέλεσμα να χάσουν το μοναδικό μέσο για το βιοπορισμό τους” γι’ αυτό η ίδια η Σχεδία, το Περιοδικό Δρόμου, προέτρεψε τον κόσμο να ενισχύσει με μια συνδρομή. Τονίζοντας το  “«Α», για αγάπη, για αλληλεγγύη, για αξιοπρέπεια” ζήτησε όλους να υποστηρίξουν τους πωλητές της Σχεδίας ώστε “να υποστηρίξουν οι ίδιοι τους εαυτούς τους”.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη Συνδρομή Αλληλεγγύης στο παρακάτω link: https://www.shedia.gr/subscriptions/

Πέρα από την παραπάνω συνέργεια το προηγούμενο διάστημα είδαμε κι άλλους οργανισμούς να ενώνονται για το κοινό καλό!

Έντονο ενδιαφέρον νομίζουμε ότι έχουν οι παρακάτω συνεργασίες:

#11 Σκλαβενίτης & Efood / Efood & Σκλαβενίτης

Τις προηγούμενες μέρες οι οnline πωλήσεις των super market αυξήθηκαν κατά 307%, ένα ασύλληπτο ποσοστό που αφορά ίντερνετ αλλά δεν απέχει πολύ και από τα φυσικά καταστήματα. Γι’  αυτό το λόγο η συνέργεια ανάμεσα στην υπηρεσία delivery του Efood με την αλυσίδα καταστημάτων Σκλαβενίτης έλυσε πραγματικά τα χέρια σε πολλούς ανθρώπους και βελτίωσε την καθημερινότητα των υπαλλήλων. Η παραπάνω συνέργεια αφορά προς το παρόν 27 περιοχές του λεκανοπεδίου της Αθήνας και ευχόμαστε να αναπτυχθεί κι άλλο.

#12 Ανεξάρτητα από την παραπάνω συνεργασία το Efood προσέφερε το ποσό των 250.000 € για νοσοκομειακό εξοπλισμό ΜΕΘ και γεύματα μέσω του Σωματείου ΠΝΟΗ. Έδωσαν επίσης τη δυνατότητα στον κάθε χρήστη που παραγγέλνει από την εφαρμογή τους να δωρίσει ο ίδιος ένα μικρό ποσό στηρίζοντας με κάθε παραγγελία του τα δημόσια νοσοκομεία αναφοράς της χώρας μας.
Plus, ένα μπράβο για την δυνατότητα να δώσουμε tip στον διανομέα τον οποίο δεν βλέπουμε από κοντά λόγω της ανέπαφης παράδοσης.

#13 Beat & Bloode / Bloode & Beat

Μια ακόμη συνέργεια που αξίζει συγχαρητήρια είναι αυτή ανάμεσα σε Beat και Bloode που είχαν και έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τον κόσμο για να συνεχίσει την αιμοδοσία εν μέσω κορονοϊού. Το Bloode, ένας ελληνικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός, προσφέρει πληροφορίες για την αιμοδοσία 24/7 και στο app του έχει όλο το δίκτυο των σημείων αιμοδοσίας. Χάρη στην ένωσή τους, με την Beat να αναλαμβάνει τη μεταφορά κα την ασφαλή επιστροφή των ανθρώπων στα σπίτια τους, η αιμοδοσία την περίοδο του κορονοϊού έγινε μια ευκολότερη διαδικασία πιο απαραίτητη από ποτέ.

#14 Aegean

Μία ακόμη ενέργεια που τράβηξε τα βλέμματα ήταν αυτή της Aegean. Όλοι γνωρίζουμε το πλήγμα που έχουν δεχτεί οι αεροπορικές εταιρείες και γενικότερα ο κλάδος του τουρισμού. Παρ’ όλα αυτά η Aegean, σε μια προσπάθεια να πει ένα έμπρακτο “Ευχαριστώ”, αποφάσισε παρά τις οικονομικές ζημιές που προβλέπονται να κάνει δωρεά μιλίων στο υγειονομικό προσωπικό της χώρας χάρη στην ευγενική συνδρομή των μελών του προγράμματος τακτικών επιβατών Miles+Bonus τους οποίους προέτρεψε να βοηθήσουν.

Υπάρχοντα και νέα Miles+Bonus μέλη της εταιρείας δώρισαν όσα μίλια επιθυμούσαν από το λογαριασμό τους και η Aegean τα τριπλασίασε συγκεντρώνοντας συνολικά 480.000.000 μίλια, τα οποία θα αποδοθούν στους 24.000 εργαζόμενους των 17 νοσοκομείων αναφοράς της Ελλάδας, παρέχοντάς τους 2 εισιτήρια μετ΄ επιστροφής για να ταξιδέψουν μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα σε όποιον ελληνικό προορισμό επιθυμούν.

https://el.aegeanair.com/milesandbonus/news/2020/miles_donation_medical_staff/?_ga=2.94506398.386542520.1589035524-1417388641.1579073183


#15 Netflix
Και για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο, το παγκόσμιο, πολυπόθητο και πολυαναμενόμενο Netflix. Η νούμερο 1 πλατφόρμα για stream σειρών και ταινιών δημιούργησε το “Netflix party” και μας έδωσε την “υπερδύναμη” τις μέρες της καραντίνας να παρακολουθούμε συγχρονισμένα με τους φίλους μας ταινίες και σειρές που θέλουμε συζητώντας παράλληλα σε ομαδικό chat εντός του site για αυτές σα να βρισκόμαστε μαζί. Ας το δούμε θετικά ως τα καλά του κορονοϊού και ας ελπίσουμε αν συνεχίσει.

Αυτές και πολλές ακόμα επικοινωνίες, πρωτοβουλίες και συνεργασίες μας κέντρισαν την προσοχή το προηγούμενο διάστημα και απέδειξαν ότι οι επιχειρήσεις βρίσκονται και οφείλουν να βρίσκονται δίπλα στους ανθρώπους και τις ανάγκες τους ανά πάσα στιγμή. Λαμβάνοντας υπόψη το πόσο προσεκτική πρέπει να είναι η κάθε επιχείρηση με την επικοινωνία της τις “κανονικές” μέρες, πόσο μάλλον τώρα τους μήνες που πέρασαν και ακολουθούν, μας δίνεται η ευκαιρία να παρατηρήσουμε πολλές ενδιαφέρουσες καμπάνιες.

Ας μην ξεχνάμε ότι πίσω από αυτές, δεν βρίσκονται μόνο οι διαφημιστικές που τις σκέφτηκαν τις πρότειναν και τις σχεδίασαν ή οι εταιρείες που είπαν το “εγκρίνεται” αλλά άνθρωποι και αυτοί είναι που κάνουν τη διαφορά, με ή χωρίς πανδημία!
Ας την αξιοποιήσουμε απλά σαν μια ευκαιρία για να εξελιχθούμε και να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον.


Φυσικά και δεν έχουμε συμπεριλάβει όλες τις εταιρείες που έκαναν αξιόλογες δράσεις, ενδιαφέρουσες επικοινωνιακές πρακτικές ή έμπρακτες και χρηματικές προσφορές. Ήταν πολλές κι ελπίζουμε να είναι και περισσότερες ακόμα που δεν ξέρουμε.

Το συγκεκριμένο blogpost δεν έχει γίνει σε συνεργασία με τις παραπάνω εταιρείες και δεν προωθεί κάποια από αυτές αλλά γράφτηκε γιατί μας ενδιαφέρει η στάση τους και εκτιμήσαμε την προσέγγισή τους. #Not sponsored

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας εδώ στο blog μας την Κυριακή 17/05 με ένα άρθρο έκπληξη και μέχρι τότε σας περιμένουμε στα social media μας.

– Η ομάδα του ThinkBiz Academy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our

Newsletter

Signup now to receive latest news & exclusive ticket offers.

Made with   by

Copyright © 2020 ThinkBiz Academy. All Rights Reserved.